Happy moment

Happy moment

Tuesday 17 January 2012

一句话

这马来顾客,一直减价,又要便宜,不是很好应付。交由阿爸去应付他。
但他说过一句话,真的好认同。

他说:“Bapa sayang anak ini” (意思就是我啦!), 我:err....
又说:“Mulut tidak sayang, tapi hati sayang...”, 我:bapa sayang semua anak...
接着:“Yang sayang sekali awak, mulut cakap buruk, tapi hati sayang sekali...., sama juga awak, hati mesti sayang sekali kepada bapa juga, sebab awak yang tolong dia...”
(嘴虽然一直骂你,但是最疼你, 哇!好温馨)

这句我觉对认同。

因为,我就是最最最常被骂的孩子/女儿,我心想爸爸孩子当中,一定最不喜欢我,最讨厌我,因为我常惹他骂。

经他这么说,我又觉得有道理。

不经意的以一句话,开解我。
还谢谢他呢!

No comments:

Post a Comment